^Back To Top
  
  
  
Get Adobe Flash player

Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home/gminaorneta/ftp/Przedszkole2/templates/dd_kidsschool_23/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home/gminaorneta/ftp/Przedszkole2/templates/dd_kidsschool_23/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home/gminaorneta/ftp/Przedszkole2/templates/dd_kidsschool_23/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home/gminaorneta/ftp/Przedszkole2/templates/dd_kidsschool_23/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home/gminaorneta/ftp/Przedszkole2/templates/dd_kidsschool_23/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /home/gminaorneta/ftp/Przedszkole2/templates/dd_kidsschool_23/html/modules.php on line 36

Kalendarium

Lipiec 2019
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Artykuły

O nas

NASZE GŁÓWNE PRIORYTETY :

Bezpieczeństwo, dowartościowanie każdego dziecka, wszechstronny rozwój.

 

Tworzymy bezpieczne i przyjazne środowisko dla najmłodszych.

Wspieramy rodzinę w ukierunkowaniu rozwoju dziecka, zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w korelacji ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym.

 

Dbamy o rozwijanie poczucia własnej wartości u dziecka:

- motywujemy, by dziecko podejmowało coraz ambitniejsze, ale leżące w granicach jego możliwości zadania

- rozwijamy w dziecku ufność we własne możliwości

- stawiamy przed dzieckiem zadania, które je angażują

- uczymy samodzielnej pracy oraz współpracy z innymi.

 

ABSOLWENT PRZEDSZKOLA JEST SAMODZIELNY

- w zakresie samoobsługi (samodzielnie ubiera się i rozbiera, prawidłowo wykonuje czynności higieniczne, dba o swoje rzeczy i utrzymuje je w porządku, 

- mówi o swoich potrzebach

- w miarę samodzielnie radzi sobie w trudnych sytuacjach  i  próbuje przewidywać skutki swoich zachowań

-  próbuje radzi sobie z porażką

 

MA POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI

- zna swoje słabe i mocne strony

- umie wyrazić swoje uczucia w sposób adekwatny do sytuacji

- ma poczucie że jest kochany i akceptowany przez innych

- zna swoje prawa i obowiązki

 

ZGODNIE FUNKCJONUJE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ

- przestrzega norm i zasad obowiązujących w społeczności dziecięcej

- nawiązuje przyjaźnie i koleżeńskie kontakty z rówieśnikami i dorosłymi

- obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują

- jest życzliwy, tolerancyjny i chętnie pomaga innym

- rozumie potrzebę poszanowania odmienności i autonomii drugiego człowieka

 

JEST SPRAWNY FIZYCZNIE

- dba o swoje zdrowie, orientuje się w zasadach zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia 

- jest sprawne fizycznie na miarę swoich możliwości

- chętnie uczestniczy w zabawach i grach ruchowych

 

JEST OTWARTY NA ŚWIAT

- wykazuje zainteresowanie i chęć poznawania nowych treści

- troszczy się o środowisko przyrodnicze i przestrzega zasad jego ochrony

- jest wrażliwym odbiorca i twórcą sztuki

 

JEST GOTOWY DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE

- potrafi współpracować w grupie, słucha poleceń nauczyciela

- jest skoncentrowany na zadaniu, cierpliwie – w odpowiednim tempie - wykonuje je

- dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania

- przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego;

  • - rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowany na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności; 
    • - wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter, cyfr, kreśli wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru,
      • - rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie; 

- jest odpowiedzialny

-interesuje się czytaniem i pisaniem

 - wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc

- orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu

 

 

Copyright © 2015. Przedszkole nr 2 w Ornecie Rights Reserved.